ازواج اینترنتی
(( طلبه پاسخگو ))
««دوستان خوبم بیاییم همه با هم پرسشگری را تجربه کنیم.»»

پرسش:

با سلام خدمت شما سوال من اینه که آيا ازواج با كسي كه از طريق اینترنت مثل چت با او آشنا شده ايم اشكال دارد؟

پاسخ:

با سلام خدمت شما،سوال خوبی رو مطرح کردید که شاید سوال خیلی از دوستان دیگه در فضای مجازی هم باشه.جواب رو خلاصه عزض میکنم چون دوستان فرموده بودن جواب هاتون طولانیه.بقیه جوابها رو هم دوست دارم خودتون در نظرات بفرمایید تا به نتیجه خوب برسیم.

در جواب خدمت شما عرض کنم که از نظر فقهي و شرعي ازدواج با چنين فردي بلامانع است و اشکالی هم ندارد. ولي از آنجا كه ازدواج نقطه عطفی در زندگيه و خوشبختي و بدبختي انسان تا حدود زيادي بستگي به موفقيت و يا شكست در اين امر مهم و حياتي داره بهتر اینه که در انتخاب همسر و شريك زندگي دقت زيادي کنیم و تا زماني كه از شايستگي و لياقت او اطمينان پيدا نكرده ايم، اقدام صورت نگيره. بنابراين اگر آشنايي تان در حد و سطح همان چت است به نظر نمي رسد براي چنين تصميم سرنوشت سازي ، كافي باشد بلكه تحقيق هاي بيشتري در اين زمينه لازم و ضروريه و با مراجعه مستقيم و حضوري به خانواده وي و اطلاع از سطح فرهنگي اجتماعي، ديني اخلاقي وي و خانواده اش اطمينان بيشتري حاصل کنید و همچنین با شناسايي دوستان نزديك و نيز كسب اطلاع از همكاران و محل كار وي، ميزان آشنائي تان را بيشتر كنيد. و به طور كلي با چشمي باز و آگاهي كامل از وضعيت وي و خانواده محترمشان اقدام به چنين عمل مهم و سرنوشت سازي كنيد تا در آينده دچار پشيماني نشويد و نگوييد اي كاش تحقيق بيشتري مي كردم و از تناسب وي با خود اطلاع پيدا مي كردم. بنابراين توصيه مي شود براي انتخاب همسر و شريك زندگي براي يك عمر، ابتدا ملاكها و معيارهاي همسر لايق و شايسته را مطالعه كنيد و از والدين محترم تان نيز كمك بگيريد و نظرات مشورتي آنها را نيز بشنويد و درباره فرد مورد نظر تحقيق كافي (چه توسط خود و چه توسط خانواده محترمتان) بعمل آوريد و به صرف برخي گفته ها و شنيده ها يا نوشته هايي كه از طريق چت بدست آورده ايد اكتفا نكنيد.

لازم است این رو بدانیم که مدیر کل امور فرهنگی سازمان ملی جوانان در یک جلسه گفتند:" علت بیش از 60 درصد طلاق‌های کشورر، داشتن روابط غیر متعارف و نادرست در زمان قبل از ازدواج است.

ستار هدايت‌خواه که نمايندگي مردم دنا و بويراحمد را به عهده دارد، يکي از ريشه‌هاي اصلي طلاق را در نحوه ازدواج دانست. اين نماينده مجلس گفت: «بر اساس آمار50 درصد ازدواج‌هاي دانشجويي منجر به طلاق مي شود»

وي هم‌چنين افزوده بود: «بيش از 90 درصد ازدواج‌هاي عاشقانه هم به طلاق ختم مي‌شود.» البته به اعتقاد هدايت‌خواه سالانه 30 تا 35 درصد از ازدواج ها در ايران به طلاق ختم مي‌شود.

خدا انشاءالله ازدواج موفقی رو برای جوانان فراهم کنه تا شاهد پاشیدن زندگی در ابتدای ازدواج نباشیم.

موفق باشید.

البته نظر دوستان هم مهمه که  انشاءالله جواب ونظر اونها رو هم ببینید.



نظرات شما عزیزان:

جواد
ساعت5:34---15 آذر 1389
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل] [گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][


روتین های یک طلبه
ساعت11:01---14 آذر 1389
سلام.بنده مخالف ازدواج سنتی نیستم.سوء تفاهم نشه.
اینکه منفعت و ضرر تا چه اندازه هست برمیگرده به همان الگوی مناسب . وقتی الگوی مناسب به وجود آم مطمئنا منفعت بیشتر و ضرر کمتر است.
به عنوان مثال: نمیدونم شما چند سال در نت هستید. بنده 10 سالی میشود که در فضای مجازی هستم. اون موقع 4تا وبلاگ مذهبی پیدا نمیشد.اکثرا س ک س بود.اما وقتی مذهبی ها دیدن با این الگو در این عرصه فعالیت کنند قدم برداشتند و امروزه الحمدلله موفقن.
درضرورت ایجاد کردن یک الگوی مناسب برای جوانان جهت استفاده از نت برای ازدواج همین بس که ؛ قشر زیادی از جوانان خواه ناخواه با این تکنولژی در ارتباطن. وبنده و جنابعالی هرچقدر هم سعی کنیم و نهی کنیم از این موضوع که از این طریق با همدیگر آشنا نشوید، در واقع خودمون رو خسته کردیم. و همونهایی که با حرف شما موافقن می آیند و اینجا نظر موافق میذارن.البته ممکنه عده ی نادری هم قبول کنندکه النادر کالمعدوم.


سفیر برزخ
ساعت20:39---13 آذر 1389
راستی منو با همون اسم سفیر برزخ لینکم کن.مرسی

روتین های یک طلبه
ساعت20:37---13 آذر 1389
سلام خدمب دوست بزرگوار.


چرا بنده وجنابعالی نمیتونیم الگوی مناسب برای استفاده ازاینترنت برای کمک به ازدواج و آشنایی بیشتر دراختیار جوانها بذاریم؟آنوقت همه رو ازبیخ ردمیکنیم.


بله درسته ،ازدواجهای اینچنینی اکثراختم به طلاق میشود.چون درست ازاین شیوه ها استفاده نکردیم.


وظیفه ی که بوده؟ وظیفه ماها بوده.وقتی قشراعظم متشرعین از چت و اینترنت هنوزم اطلاع درستی ندارند.هنوزم طلبه ی اینترنتی رو غیراخلاقی میدونند،چه توقعی داری؟


بنده برخلاف نظرشما میگم:بارعایت اصول شرع وعرف اتقاقا اینترنت هم میتواند کمک کند به آشنایی بیشتر.



پاسخ: با سلام خدمت دوست خوبم.ممنونم از حضورتون. الگوی مناسب برای ازدواج در اینترنت تا چه حد امکان دارد؟آیا منفعت آن بیشتر است یا ضررهایش؟آیا خواستگاری به روش سنتی بماند بهتر نیست تا مدرنیته شود؟ در ضمن بنده کسی رو سراغ ندارم که طلبه اینترنتی رو غیر اخلاقی بدونه بلکه بر عکس امروزه متشرعین تشویق به تبلیغ در اینترنت میکنند. خلاف نظر ما نیست گفته شما. موفق باشید.


سفیر برزخ
ساعت20:35---13 آذر 1389
با سلام.ممنون که به وب من سر زدی.

سوال خوبیه.

اشکال که نداره ولی فکر کنم در اینده دچار همین مشکل که با کس دیگه ای با همون چت کردن دوست بشن و باعث بشن که زندگیشون از هم بپاشه.
پاسخ: بله بعید نیست و امکان داره.


سیرسبز
ساعت6:55---13 آذر 1389
سلام

ممنون که به وبلاگم سر زدید

لینکتون کردم

التماس دعا

یاعلی(ع)
پاسخ: سلام.وظیفه بود.محتاج دعاییم.


مریم
ساعت23:18---12 آذر 1389
به نام خدا

سلام دوست خوبمپاسخ: سلام.در مورد بر عکسش هم باید خوب ودقیق بحث بشه.


شیخ معصومه
ساعت21:22---12 آذر 1389
سلام.
پاسخ خوبی داده اید، اما مساله در ریشه است. خود اصل چت غیر ضروری با نامحرم(ضروری منظور کاری است مثلا- آن هم با عبارات کاملا کنترل شده) کاری درست است؟
کم پیش می آید چتی که کلمات محبت آمیزی(!) در آن رد و بدل نشده باشد، به ازدواج منتهی شود.
کدام را می توان پذیرفت؟
عشق قبل از ازدواج یا بعد از آن؟

مضاعف باشید...
یا علی ============================================== با سلام ممنون از نظرتون. بنده هم چت با نامحرم رو قبول ندارم از ریشه .چون ممکن است مشکلات دیگری بوجود بیاورد،که از اونها غافلیم.


سیدحمیدرضا
ساعت18:35---12 آذر 1389
سلام ممنون از اینکه به وبلاگم سرزدی.
از نظرمن
ازدواجی و اشنایی که از طریق مجازی صورت می گیردناموفق خواهدبود.
این یک نظر شخصی است وبه نظر دیگران احترام می گذارم .با تشکراز مدیریت سایت . ============================================== سلام سید جون. نظر شما رو سر ما جا داره.موفق باشید.


بهار
ساعت14:21---12 آذر 1389
سلام دوست گرامی
ببخشید از اینکه نتونستم زودتر بیام
من با نظرات شم کاملا موافقم ومانیز از مطالب زیباتون استفاده کردیم.
ممنون از شما.
موفق باشید. ============================================== سلام خدا ببخشه.ممنونم از نظرتون.


مهرداد
ساعت13:00---12 آذر 1389
سلام.من چند سوالی واسم پیش اومده.امید وارم شما بتونید من رو راهنمایی کنید.در اوایل سوره بقره داستان ادم و حوا گفته شده.در ابتدا خدا انسان را خلق میکنه و به فرشته ها امر میکنه به انسان سجده کنند.که شیطان مخالفت میکنه.سپس خدا شیطان رو به خاطر اینکارش یعنی سرپیچی از فرمان خدا از درگاه خودش بیرون میکنه.بعد از اون. ادم و حوا در بهشت مشغول به زندگی میشن.ولی یک مرتبه از اون میوه ممنوعه میخورن.که دلیل اون هم در قران ذکر شده شیطان باعث این وسوسه شده.حالا سوال من اینه که مگر شیطان از درگاه رانده نشده بود؟مگر از فرمان خدا سرپیجی نکرده بود؟با سرپیچی از فرمان خدا به این راحتی به بهشت دسترسی پیدا میکنه و وارد بهشت میشه که ادم و حوا را گول بزنه؟اگر کسی خلافی کنه به این راحتی میتونه به بهشت دسترسی داشته باشه؟اونهم شیطان که خدا گفته توی اتش جهنم خواهد سوخت.هرچند ما میدونیم شیطان از جنس اتشه.اتش رو با اتش عذاب کردن واقعا بی معنیست.تازه تن و بدن شیطان حاااال میاد در جهنم.به هر حال سوال اول اینکه چگونه شیطان به بهشت راه یافت.که نتیجه خواهد داد در قیامت که بهشت و جهنم برپا خواهد شد احتمال اینکه باز هم شیطان به اونجا رفت و امد کنه هست!!!

سوال بعد اینکه وقتی ادم و حوا گول خوردن طبق ایه صریح قران به زودی توبه کردند و در انتهای ایه امده که خدا توبه انها رو پذیرفت.ولی با این حال انها رو عذاب کرد و از بهشت به بیرون انداخت.مگر بهترین پاداشت رفتن به بهشت نیست؟پس بدترین عذاب هم از بهشت رانده شدن است.چرا با وجود توبه ادم و حوا خدا انها رو عذاب کرد؟پس میشه نتیجه گرفت اگر ما هم از کاری پشیمان بشیم و توبه کنیم ممکنه خدا توبه ما رو بپزیره ولی عذاب خودمون سر جاش محفوظه!!!

سوال سوم اینکه بعد از اینکه ادم و حوا به زمین امدند چگونه نسل انسان ادامه یافت؟ادم و حوا یه پسر و یک دختر به دنیا اوردند؟خوب بعد خواهر و برادر با هم جفت گیری کردند و بچه دیگری به دنیا اوردند؟اینگونه اون بچه و همینطور نسل ما حرام زاده نیست؟

============================================

سلام بر جناب مهرداد
سه سوال خوب پرسیدی که انشاء الله جوابش رو در وبلاگ قرار خواهم داد.البته فردا.چون امروز نمیرسم.
پاسخ: جواب سوال رو دادم در صفحه اصلی وبلاگ ببینید.


mostafa
ساعت10:36---11 آذر 1389
سلام
جواب خیلی قشنگی دادید. کامل خوندم. صادقانه بگم حضور شما تو اینترنت برام خیلی لذت بخشه....و همیشه به اینجا سر می زنم...


============================================== سلام قابل شما رو نداشت. ممنونم از لطفتون.منتظر حضور گرمتون هستم.


سالار
ساعت7:44---11 آذر 1389
سلام.التماس دعا.خدا شما را حفظ نماید.از حضور سبزتان ممنون میشم سوال بنده با جایزه دروبم میباشد. ============================================== سلام محتاج هستیم به دعای شما.خدا شما رو هم حفظ کند انشاءالله.

یک نفر طلبه 
ساعت3:25---11 آذر 1389
سلام اخوی دمت گرم وبلاگ خوبی داری
لینک شدی
من با ازدواج اینترنتی موافقم ============================================== سلام شیخنا بابا ایول حاجی،خیلی باحالی. ولی مبهم گفتید با هرنوع ازدواج اینترنتی موافقید؟


منتظران
ساعت2:22---11 آذر 1389
سلام

ما اپیم خوشحال میشیم که به وبمو سر بزنید

موفق باشید لتماس دعا ============================================== سلام بله حتما در اولین فرصت سر میزنم به وبتون.


شقایق منتظر
ساعت23:52---10 آذر 1389
سلام
اولاعرض کنم که قصد لینک کسی را ندارم.
ثانیا فضای سایت شما به موسیقی آلوده است ، دیگر هرگز نخواهم آمد!
============================================== سلام. اولاممنونم که افتخار دادید و به وبلاگم سرزدید. ثانیا در نیتان تجدید نظر کنید. ثالثا در وبلاگ بنده موسیقی وجود ندارد.


مسافر آدینه
ساعت23:32---10 آذر 1389
سلام...
دقت در انتخاب برای ازدواج یکی از مهمترین امور در زندگی هر فردی است...
بنده به شخصه با ازدواج از طریق چت مخالفم ولی ... در محیط وبلاگی یک بلاگر با دوستانی آشنا می شود که ممکن است از خیلی نظرات فکری با هم مشابه باشند... مثلا من خودم در این محیط دوستان خیلی خوبی پیدا کردم که هیچ موقع در دنیای واقعی چنین دوستانی نداشته و ندارم .... البته برای شخص من همگی از نوع همجنس بوده اند .
البته این قط محدود می شه به آشنایی خیلی ابتدایی از کلیات یکدیگر و پس از آن حتما باید با والدین و به صورت رسمی دنبال شود....
چون احتمال خطا رفتن راه بدون مشورت با بزرگترها به علت کم تجربگی زیاد است...
با افتخارلینک شدید ============================================ دوستی در وبلاگ و خوب بودن آنها هم مشابه همان است که گفتیم. دوست را باید امتحان کرد تا فهمید خوبند یا نه.به قول امیرالمومنین باید سه مرتبه عصبانی کرد و اگه نشد دوست لایقیست.و الا نه.


کلبه بهترین انتظار 
ساعت22:46---10 آذر 1389
============================================== ظاهرا نوشته شما رو باید با چشم بصیرت دید چون من که چیزی ندیدم.

یه نفر مثل همه 
ساعت22:13---10 آذر 1389
سلام.
من با همسرم در چت آشنا شدیم.البته نه چت با اوضاع نابسامان و بی بند و باری فکری و... که الان هست.
7 سال پیش با هم در چت روم شعر و شاعری از طریق مشاعره آشنا شدیم و مدت 5 سال از طریق چت و دیداری، رابطه کاملا سالم و شرعی داشتیم.دو سال میشه که با هم ازدواج کردیم . خدا رو شکر هیچ مشکلی تا به امروز نداشتیم.با اینکه منزل پدر رفاه کامل مادی و عاطفی داشتم ولی الان همسر بسیار مهربانی دارم که به خاطر من زندگی میکنه، کار میکنه... انقدر خوبه که من کاستی های مادی رو حتی حس نمیکنم.
فکر میکنم تحقیق بسیار در امر خوشبختی و آسایش زندگی مؤثره. صرف علاقه یا دوست داشتن نمیتونه کسی رو خوشبخت کنه.خوبه ، ولی کافی نیست.
امیدوارم همه خوشبخت باشن ما هم خوشبخت باشیم. ============================================ با سلام بله مطمئنا راه شرعی در ارتیاط هیچ مشکلی نداره. انشاءالله که تا آخر عمرتون خوشبخت باشید.


MELIKA
ساعت19:08---10 آذر 1389
سلام سوال خیلی مفیدی بود و کاملا با پاسخ شما صد در صد موافقم ممنون از جواب خوب و روشنتون موفق باشید و التماس دعا ============================================== انشاءالله که همه با جواب روشن روشن شوند

فاطمه
ساعت18:45---10 آذر 1389
گلی گم کرده‌ام می‌جویم او را / به هر گل می‌رسم می‌بویم او را
گل من نی بود این و نه آنست / گل من مهدی صاحب زمان است . . .
اللهم عجل لولیک الفرج
شما با نام طلبه پاسخگو لینک شدید ماراهم با نام منتظر موعود لینک کنید با تشکر ============================================== ممنونم.لینک شدید


زمان ظهور
ساعت17:42---10 آذر 1389
سلام و خسته نباشيد..
وبلاگ شمارو لينك كردم... ضمنا به نظر من شناخت كافي از طرفين در اين نوع ازدواج حاصل نميشه البته اگه بشه وبسايت هايي رو ايجاد كرد كه تحت نظارت گروه خاصي قرار بگيره و اشخاص بتونند با اعتمادي كه در اين وبسيات ها دارند براي ازدواج با اشخاصي كه مورد پسندشون واقع بشه و شرايط اونها رو دارند مقدمه اي بشه براي اشنايي بيشتر در دنياي واقعي البته به صورت كاملا اسلامي.و شرعي...
موفق باشيد

============================================== سلام بله پیشنهاد خوبیه.تا جاییم که بنده اطلاع دارم سایت هایی هم با عنوان ازدواج یابی هست درسته؟ ولی نمی دانم موفق بوده و اثرات خیری هم داشته یا نه. اگه دوستان خبری از این قضیه دارند و موفقیاتشون به ما گزارش بدن ممنون میشیم.


جوان شیعه
ساعت17:28---10 آذر 1389
سلام دوست عزیز وبلاگتون خیلی عالیه امیدوارم که همیشه موفق و پایدار باشید اگه مایل بودید من را با نام جوان شیعه لینک کنید بعد به من اطلاع دهید شما را با چه نامی لینک کنم ============================================== سلام ممنونم .چشمهای شماست که خوب میبینه. بنده با کمال میل لینکتان کردم.

قاصدک
ساعت17:02---10 آذر 1389
سلام دوست بزرگوار، ضمن تشکر از جنابعالي اميدوارم پوزشم را به دليل عدم حضور بنده در ارائه نظر در مورد سؤالات پذيرا باشيد،ان شاء الله در سؤالات آتي بتوانم مشارکت داشته باشم.واقعاً خوشحالم از اينکه با وبلاگ شما در ارتباطم. مطالب بسيار خوبي را ارائه مي دهيد اميدوارم با وجود همه مشغله ها هميشه فرصت سر زدن به وبلاگ را داشته باشم.
بنده هم فکر مي کنم واقعاً شناختي که از دنياي مجازي بدست مي آيد کامل نيست تنها از اينکه هيچ چيزي درباره همديگر ندانند بهتر است البته اگر يافته ها هم واقعي باشد..! اما شايد در شرايطي که دو نفر اطلاعات خانوادگي کاملي از همديگر داشته باشند در راستاي گسترده شدن و مطرح کردن برخي مسائل که نتوانند به صورت مسقيم از يکديگر بپرسند دنياي مجازي بتواند کمک کننده باشد.
============================================ سلام ما مزاحم اوقات شریف شما نمی شویم ولی دوست داریم از نظر شما هم استفاده کنیم.هر وقت فرصت کردید تشریف بیارید ونظر دهید. بنده هم از اینکه با شما در ارتباطم خوشحالم. تالتماس دعا


پرستو
ساعت16:35---10 آذر 1389
سلام و خدا قوّت

خیلی عالی بود
از نظرات کارشناسانه و دقیق تون خیلی ممنونم
و امیدوارم جوونای عزیزمون و خصوصاً جوونای مجرّد و به قول خودمون ( دم بخت ) بیان این مسائل و موارد رو بخونن و به کار بگیرن و ایشالله همه شون خوشبخت بشن چ

آرزوی تو.فیق و سعادت و بهروزی



یا علی . التماس دعا ... ============================================ پاسخ: پایدار باشید. انشاءالله همینطور که گفته اید باشه و خدا کنه جونای دم بخت هم بختشون باز بشه.


jamshidpour
ساعت15:41---10 آذر 1389
سلام و عرض ادب.خدا قوت.سوال خوبی کردید.خصوصا اینکه جوونهای امروز خیلی سمت این جور ازدواجهای بی اساس کشیده شدن.فکر نمیکنم مسئله ای مهمتر از ازدواج تو زندگی کسی رخ بده.این قدرمهمه که با ازدواج دینمون کامل میشه.ولی نه هر ازدواجی.نه هر انتخابی.وقتی توی اتوبوس نشستیم و مسیر کوتاهی رو با کسی همسفر میشیم چقدر دلمون میخواد از لحاظ فکری و عقیدتی باهامون بخوانه.اون که مسیر کوتاهیه مسیر طولانی رو که قراره با شریک زندگیمون طی کنیم رو میشه بی محابا طی کرد.میشه همسفرمون از لحاظ فکری باهامون نخوانه.اسم اینترنت روشه فضای مجازی چطور میشه تو فضای مجازی همسفر حقیقیمون رو پیدا کنیم؟؟؟؟؟از لحاظ شرعی فکر نکنم ایرادی داشته باشه ولی از لحاظ عقلی چی؟ عرفی چی؟من که به شخصه هرگز حاضر نیستم همسفر اینده ام رو این جا و این طور پیدا کنم.تقدس ازدواج فراتر از این حرفاست.و به این مسئله هم اعتقاد دارم که توی عصر اینترنت و الکترونیک هم باید ازدواج رو سنتی انجام داد.قشنگیش به سنتی بودنشه.نظر شخصیمه.ممنون از اطلاعتون.التماس دعا
============================================ پاسخ: سلام علیک.زنده باشی.خدا کمک کنه جوونهای امروزی ازدواج موفق و آگاهانه داشته باشند. مطالب خوبی فرمودید ممنونیم


حزب الله313
ساعت14:39---10 آذر 1389
سلام
خوبید
ممنون که به حجره طلبگی ما سر زدید
ما طلبه ها تو نت باید بیشتر باهم باشیم
به هرحال خوش حال شدم از حضورتو
یاحق ============================================ با سلام.ممنونم. حتما همینطوره. دوستان دیگه هم بدونن طلبه ها هم برای خودشون عالمی دارند. خدا خوشحالتون کنه.موفق باشید.


یک آشنا 
ساعت14:14---10 آذر 1389
سلام
بله درسته ارتباط مجازی اسمش بیانگر دوری این رابطه از حقیقت است حتی دوستی حضوری با جنس مخالف نمیتواند بیانگر کامل شخصیت وی باشد زیرا ما هنوز او را در تنش ها که لاینفک زندگیند ندیده ایم و وقتی وارد زندگی حقیقی و تنشی میشویم میبینم این کجا و آن کجا
تا چه رسد به رابطه ی مجازی از پشت اسکرین! ============================================== سلام.بله مطمئنا دوستی حضوری با جنس مخالف هم سرنوشت بدی خواهد داشت.به نکته خوبی اشاره فرمودید.سپاسگزارم.


شقایق منتظر
ساعت14:08---10 آذر 1389
سلام
ممنون از تشریف فرماییتان!
یکی دو سالی است که بعضی ها به استقبال محرم می روند . مگر محرم عید است، که به استقبال می روند؟؟؟ روزشمار هم درست می کنند !!!13 روز مانده ...8روز مانده ...6روز مانده...!
محرم عزای آل الله است ! عزای قلب مهدی فاطمه (س) است. چرا به استقبال می روید؟؟!! ============================================== پاسخ: در واقع استقبال برای نوکری وخدمت به امام است الان به شما بگویند یک ماه بعد برای خدمت امام حسین خواهی رفت خوشحال نمی شوی روز شماری نمیکنی. در اینجا خوشحالی نیست اما عشق به امام حسین وعلاقه به شنیدن روضه و پاک شدن در این مجالس برای همه ماها لذت بخش است البته معنوی نه مادی.


زری
ساعت14:00---10 آذر 1389
سلام
اگر بعد از شناخت سطحی از طریق اینترنت خانواده وارد عمل شوند همان ازدواج سنتی صورت می گیرد که من موافق با آن نوع ازدواج هستم . از نظر من پس از تصمیم به ازدواج, هر نوع ارتباطی بین طرفین باید با اطلاع خانواده باشد . و پس از انجام مراسم خواستگاری مراحل بعد طبق اصول انجام گردد . وگرنه شناخت از طریق چت و ایمیل و وبلاگ و ... فقط در حد شناخت سطحی است و با ارتباط حضوری و حضور در محل زندگی آنها می توان از سطح فرهنگ , سطح ایمان و اخلاق هم که مهمترین اصول از نظر من در ازدواج هستند آشنا شد.
یا علی ============================================== ممنون از نظرتون.


سما
ساعت11:25---10 آذر 1389
سلام به نظر من هم شناخت در حد چت کافی نیست وافراد از هم شناخت کاملی بدست نمی اورند اگر بعد شناخت سطحی چند جلسه حضورا باهم صحبت کنند ============================================== سلام ممنونم از نظرتون.

عاشق شلمچه
ساعت11:07---10 آذر 1389
سلام.ممنون که خبرم کردید.به نظر من هم ازدواج اینترنتی اصلا خوب نیست.چون شناخت ها خیلی کمه و خیلی چیزای دیگه.من که قبولش ندارم
التماس دعا
یازینب ============================================== با سلام خانم زینب نگه دار شما و همه ما. بله با نظر شما موافقیم.


...منتظر...
ساعت10:41---10 آذر 1389
سلام
ممنون كه خبر دادين
به نظر من جوابي كه شما دادين مختصر و مفيده!
ولي من كه با اينجور ازدواج ها موافق نيستم چون شناخت تو اين دنياي مجازي حداقل هست و شايد سرانجام خوبي نداشته باشه!!!
برقرار باشين اللهم عجل لوليك الفرج ============================================== سلام. ممنونم.بله سرانجام خوبی ندارد ما آمار رو هم تقریبا ارئه دادیم. شما هم برقرار باشید.


عجل فرجه
ساعت10:19---10 آذر 1389
بسم الله الرحمن الرحیم

امام رضا علیه السلام می فرمایند:

مَنْ فَرَّجَ عَنْ مُؤْمِن فَرَّجَ اللّهُ عَنْ قَلْبِهِ یَوْمَ القِیمَةِ

هر كس اندوه و مشكلى را از مؤمنى برطرف نماید، خداوند در روز قیامت اندوه را از قلبش برطرف سازد

*****
به راستی چه مومنی بالاتر از امام عصر علیه السلام
و چه اندوهی بالاتر از غیبت او
همت کنید
کسی چه می داند شاید یک دعای شما بر فرج سال ها از غیبت او بکاهد

برای فرجش دعا کنید
در پناه صاحب الزمان ============================================ سلام روایت زیبایی بود.ما همیشه برای مولامون دعا میکنیم حالا هم به اتفاق دوستان دع می کنیم:اللهم عجل لولیک الفرج. الهی آمین.


عجل فرجه
ساعت10:14---10 آذر 1389
سلام
ممنون که سر زدید
از مطالب استفاده بردم
التماس دعای فرج


منتظرامام مهدی(عج)
ساعت10:11---10 آذر 1389
سلام
من وبلاگ شمارولینک کردم
شما مثل اینکه وبلاگ مارولینک نکردین


مینا
ساعت9:46---10 آذر 1389
سلام
تا طرفین آشنایی کامل با روحیات و خلقیات و فرهنگ هم نداشته باشند ازدواج موفقی صورت نمی گیره. ممکنه هر دو طرف از نظر اخلاقی و خونوادگی جزو بهترین ها باشند اما از نظر سلیقه با هم متفاوت که خودش معضلی میشه برا ازدواج موفق. پس چه خوبه که هر کس قبل از ازدواج خوب چشماشو باز کنه و تمام جوانب رو در نظر بگیره و احساسی تصمیم نگیره که بعد یک عمر پشیمون نباشه که پشیمونی سودی نداره.
یا حق


ستاره
ساعت9:36---10 آذر 1389
سلام خداقوت
منم باجواب شما به این سوال موافقم چت واشنایی از طریق محیط مجازی می تواند مکمل راههای دیگر در شناخت طرف مقابل در مسئله ازدواج باشد یعنی با نظارت خانواده و همرا با جلساتی که قبل ازازدواج در خانواده ها صورت می گیرد و همراه با تحقیقات این محیط نیز می تواند کمک کند
موفق وسلامت باشید



زهرا
ساعت9:15---10 آذر 1389
سلام بر شما چه حال وهوایی میده موزیک وبتون...یاد شهدا...و..
مطالبتونم عالیه ادامه بدید لطفا.من خودم
به شخصه مخالفم با ازدواج اینترنتی.چون
معمولا بعلت وابستگی مجبور میشن دروغ
بگن.موفق باشید.راستی لینک شدید


پریسا
ساعت8:54---10 آذر 1389
سلام....

ممنون از حضورتون...

موفق باشید.


امید
ساعت8:11---10 آذر 1389
سلام
درخواستتان را در وبلاگ پیامبر امید بگویید


نرگس
ساعت7:48---10 آذر 1389
سلام وخسته نباشید.
پاسختان کاملا منطقی است.
ولی به نظر من از اگه اازدواج واشنایی از طریق اینترنت نباشه خیلی بهتره.


منتظران ظهور
ساعت0:20---10 آذر 1389
با سلام خدمت شما
ممنون که مارو خبر کردید
به نظر ما خوب نیست اوایل خود من هم می گفت اشکالی نداره و این هم نوعی اشنایی است ولی بعدها دیدم تغییر کرد و دیدم ازدواج شوخی نیست و ادم با کسی که اینترنتی اشنا میشه تا حد کمی اون رو میشناسه وممکنه که طرف مقابل اصلا دروغ گو ویا سو ء استفاده گر باشه و تازه اگرهم ادم خوبی باشه درست نمیشه شناخت کلا با نت زیاد نمیشه ادم رو شناخت .الان در حضوری شناخت ادما سخت شده چه برسه به نت که دنیای مجازی هست وانتخاب کردن در دنیای مجازی دشوار است.برا همین ازدواج نتی خوب نیست
موفق باشید


منتظر یار
ساعت0:17---10 آذر 1389
سلام پاسختان مستدل و کافی بود. ==============================================باسلام کاش شما مستدلتر می کردید.

طهورا
ساعت23:57---9 آذر 1389
سلام
به نظر من درست نیست.
بر اساس خیلی مسائل
آدم ها توی دنیای مجازی هیچ وقت خود واقعی شون رو نشون نمی دن. آمار از هم پاشیده شدن زندگی هایی هم که اساس و بنیانشان اشنایی اینترنتی بوده خودش گویای امر است.


عالم ملکوت
ساعت23:46---9 آذر 1389
در اینکه اشنایی با فرد مقابل در عالم مجازی اینترنت بلامانع است شکی نیست و نیازی به مطرح کردن ندارد ...
ان چه سوال است این است که ایا در عالم واقع می توان به نیت ازدواج با فرد مقابل رابطه دوستی و شناخت برقرار کرد یا نه .... خوب است این پرسش مورد طرح قرار گیرد ============================================== ممنونم.ولی بعضی ها در عالم مجازی هم دنبال ازدواج و برقراری رابطه برای ازدواج هستند که سوال کننده منظورش همینه و من هم جواب دادم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: 9 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط هادی فلاح

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 105
بازدید کل : 65816
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 842
تعداد آنلاین : 1